Andere opzet Punterrace

Door meerdere leden is een aanpassing  verzocht op het programma Punterzeilen , dan die tot nu toe gehanteerd werd. Reden is het voor velen lastige uitvoeren van de eerste activiteit, te weten het roeien.

Het bestuur heeft gemeend dit verzoek te honoreren en ziet het programma er nu als volgt uit:

Om 10:30u vertrekken de Punters (roeien mag, niet verplicht) vanaf de Botterwerf via het havenkanaal richting het Drontermeer. Voor alle duidelijkheid: dit is geen wedstrijdonderdeel!

Tussen de kop van de strekdam en het vogeleiland ‘Eekt’ zal het grootste deel van de wedstrijd, die uit vier onderdelen bestaat, zich voltrekken. De eerste twee manches bestaan uit één ronde zeilen waar alleen het zeil gevoerd mag worden. Bij de derde ronde mag naast het voeren van het zeil ook geroeid of geboomd worden. Het vierde onderdeel gaat vanaf het Drontermeer ter hoogte van de kop van de strekdam weer richting de Elburger haven waar bij de Botterwerf rond 15:00u de finish ligt. Tijdens dit onderdeel mag alles uit de kast gehaald worden: zeilen, roeien, bomen en jagen.

We hopen op deze manier dit jaar de ‘Niet-roeiers’ tegemoet te komen en rekenen dan ook op een grote opkomst.